Församling med missionsansvar

Vi har under 2018 haft träffa med Carl och Anne Sundberg och att de åter ska göra ett missionsuppdrag i Kongo-Brazzaville. De kommer att vara ute i två år kanske tre. Vi fick frågan om att på ett speciellt sätt vara en församling som bryr sig om Anne och Carl. Det har vi i och med årsmötet tackat jag till. Vi kommer att få återkommande rapporter från deras arbete och vi kommer i vår tur att skicka hälsningar från församlingen och att be för dem i gudstjänsten. Vi kommer också någon gång per termin att ta en extra kollekt till deras arbete. Vi ha också i samband skrivit under ett åtagande för detta som skickats till Equmeniakyrkans avdelning för det internationella arbetet.

Vår församling tillsammans med några andra församlingar ska försöka vara ett stöd våra missionärer och samtidigt få inspiration att hålla missionsarbetet levande i våra sammanhang. Tänka att vi i Ljungkyrkan får lov att rå om ett missionärspar. Be för dem och fundera gärna om det är något ni vill fråga om eller hjälpa till att lyfta fram deras arbete.

Här kan du läsa de brev som vi får till församlingen från dem där de berättar om sitt arbete. Senaste brev ligger överst.

Brev nr 6 från Sundbergs april 2020

Rundbrev från Sundbergs nov 2019