Ge en gåva

Du behövs i Ljungkyrkan! Här kan du utveckla gemenskap, tillhörighet och tro, och här kan du bidra med din tid, dina talanger och dina tillgångar.

Vår församlings verksamhet och ekonomi bygger på frivilliga gåvor från våra medlemmar och vänner. Det finns flera olika möjligheter att ge till församlingen. Bland nedanstående alternativ kan du välja det som passar bäst för dig.
Tack på förhand!!

Kollekt
Det mest traditionella sättet att ge en gåva till en kyrkas verksamhet är genom kollekt i samband med en gudstjänst.

Swish
Du kan också ge en gåva via Swishnumret  123 006 97 81.
Skriv gärna en text t.ex. ”kollekt”, ”fika”, eller ”gåva” så vet kassören vad det avser.
Nummer som börjar på 123 är inga vanliga mobilnummer, utan är knutna till föreningar och företag som har SWISH för kontanlös betalning.

Bankgiro
Det går också bra att använda dig av en bankgiroinbetalning. Vårt bankgironummer är 5219-8272.

Automatisk överföring
Om du på ett smidigt sätt vill ge en regelbunden gåva till församlingen kan automatisk överföring vara ett alternativ. Kontakta vår kassör John Sjöstedt – E-post för mer information.

Kyrkoavgift
Ett annat bra sätt att bidra regelbundet till kyrkans verksamhet är att ansluta sig till kyrkoavgiftssystemet.
Här kan du få mer information om Kyrkoavgiften.
Du kan också när det gäller detta också få information från vår kassör John Sjöstedt – E-post.