Unga

smu2
Scout- och ungdomsarbetet i Ljungkyrkan bedrivs genom föreningen SMU i Höllviken en del av Equmenia. Ungdomsförbund Equmenia är rikstäckande och bedriver verksamhet för barn och ungdomar i alla åldrar. De olika föreningarna är uppdelade i distrikt, och SMU i Höllviken tillhör Syd.

SMU i Höllviken har bedrivit verksamhet i över 30 år och engagerar runt 30 ungdomar och ledare i olika aktiviteter. Samlingarna sker i Ljungkyrkan på Falsterbovägen i Höllviken.

SMU är till för barn och unga och arbetar utifrån bekännelsen ”Jesus Kristus är Herre”. Men SMU vill vara en öppen rörelse. Därför är varje SMU:are fri att själv ta ställning till SMU:s bekännelse och kristen tro. En stor del av arbetet består av SMU-scout som är en del av den Svenska scoutrörelsen. Syftet med scoutverksamheten är att ge barn och ungdomar möjlighet att utvecklas till människor med samhällsansvar genom en tydlig positiv värdegrund och vår unika scoutmetod som är en pedagogisk modell för lärande. SMU vill också skapa en alternativ fritid i frånvaro av alkohol och droger.

SMU i Höllviken, ungdomsgård

Telefon:
040-45 35 62 (SMU-expedition)

SMUs Plusgiro: 440 10 99-9

Kontaktperson scout: Sanne Nilsson, tel. 0705-21 40 80 E-post